ВСЕБІЧНИЙ І ГАРМОНІЙНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ ШЛЯХОМ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ДО КОЖНОЇ ДИТИНИ
Дитина для педагога – початкова точка відліку в різних життєвих ситуаціях.
“Чи думали ви про дітей?” – запитуємо ми батьків, що розлучаються “Чи думали ви про дітей?” – запитуємо ми вчителів, що проводять “Заходи” для власного самоствердження.
“Чи думаю я про дітей?” – запитання із запитань, яке повинно виникати у педагога, перш ніж він починає справу, якою хорошою і доброю вона не здавалася на перший погляд.
Одним із стратегічних завдань реформування освіти в Україні згідно з державною національною програмою “Освіта” є формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров’я. Роз’яснення цього завдання передбачає психолого-педагогічне обґрунтування змісту і методів навчально-виховного процесу, спрямованого саме на розвиток особистості учнів.
Педагоги і психологи все помітніше усвідомлюють гостру потребу у створенні та реалізації особистісного підходу до учні як одного з принципів організації навчально-виховної роботи, що обґрунтовується сучасною психологією і педагогікою. Такий підхід має сприяти більш цілеспрямованому, гармонійному розвиткові особистості школяра як громадянина і творчого. Професійно діючого працівника.
Існує тільки один спосіб реалізувати особистісний підхід у навчанні – роботи навчання сферою самоствердження особистості.
Будь-які педагогічні успіхи зумовлені актуалізацією власних сил особистості вчителя та учня.
Особистісно орієноване навчання – це таке навчання. Центром якого є особистість дитини, її самобутність, самоцінність: об’єктивний досвід кожного спочатку розкивається, а потім узгоджується зі змістом освіти.